یکشنبه , آذر ۲۵ ۱۳۹۷
خانه / مقالات / آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار

آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار

آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار

در نگارش طرح کسب و کار رعایت برخی مسائل می تواند باعث  بهبود روند کسب و کار شما شود. که در این مطلب می خواهیم به آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار برای شما همراهان عزیز بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد نوشتن و پیاده سازی طرح کسب و کاری نو را دارید بهتر است که این مطالب را تا پایان مطالعه کنید و از نکاتی که در آن ارائه شده است بهرمند گردید. در ابتدا می خواهیم نکات ظاهری و نگارشی برای طرح را بیان کنیم و در ادامه مسائل کلیدی تر را مورد بحث قرار خواهیم داد.

آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار
آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار

از نظر ظاهری نوشتن طرح

دیدگاه اولیه از شما به وسیله طرح تجاری که ارائه می دهید شکل می گیرد بنابراین بهتر است که طرح کسب و کارتان مرتب جلد و شیرازه مناسبی داشته باشد. به علاوه لازم است که بدون غلط املایی باشد و خطاهای دستور زبانی نداشته باشد. فونت به کار رفته در متن باید مناسب و قابل خواندن باشد و از فونت های خاص استفاده نشود.

بهتر است که در ابتدای نگارش طرح از فهرست استفاده کنید تا در صورتی که افراد بخواهند به هر قسمتی از طرح براحتی دسترسی داشته باشد.

چنان چه  کسب‌ و کار مورد نظـر شما جملات خاص که از حرف اول واژه‌های یک تیـم واژگـان مثل (تیـم آموزشی جو کار) گاج ساخته می‌شود، سعی کنید از این گونه اصطلاحات کمتر استفاده کنید و یا حتما آن را توضیح دهید. (دانلود رایگان فرمت طرح توجیهی)

 

با توجه به اینکه از فهرست استفاده می کنید ، لازم است صفحات را شماره‌گذاری نمایید و آن را به فهرست مندرجات تطبیق دهید.

بهتر است طرح را کوتاه و فشرده ساخته نمایید و از عرضه اطّلاعات غیر مشابه و فرعی اجتناب نمایید . جزئیات ضـروری را می‌توانید موقعی ضرورت به شیوه ضمائم عرضه نمایید

نیازی نسیت که در هزینه صحافی زیاده روی شود ، در صورتی که جلد طرح مورد توجه قرار بگیرد و لی محتوای مفیدی و ضروری نداشته باشد باعث می شود که خواننده نتواند به شما اعتماد کند. بنابراین کافی است به شیوه ای مرتب طراح را صحافی کنید.

نکته بسیار مهم : هرگز نخواهید که با دروغ طرح خود را کارا و سود آور نشان دهید زیرا در دراز مدت برای شما دردسر های زیاد ی ایجاد خواهد شد. بهتر است از فقط واقعیت ها را بازگو کنید.

 

تشريح طرح‌ كسب وكار‌

 در اين‌ بخش‌ از طرح‌ شما كسب وكار خود را به‌ تفصيل‌ بيان‌ مي‌كنيد. به‌ سوال ‌هاي‌ كليدي‌ مربوط‌ به‌ تاريخچة‌ كسب‌ و كار و وضعيت‌ فعلي‌تان‌ و پيش‌بيني‌هاي‌ آتي‌ مربوط‌ به‌ تحقيق‌ و توسعه‌ پاسخ‌ دهيد. دارائي‌هاي‌ جاري‌ را ذكر كرده‌ و موجودي‌ موجود را از نظـر حد ‌، ارزش‌، نرخ‌ گردش‌ كار و قابليت‌ بازاريابي‌ بيان‌ كنيد. روندهاي‌ صنعت‌ را نيز وارد كنيد. محصولات‌ خود را از نظـر منحصربفرد بودن شرح داده‌ و ذكر كنيد چطور ‌ مشتريان‌ از محصول يا خدمت شما منتفع مي گردند. همچنين دربـاره اينكه انتظار چه‌ موفقيت‌هايي‌ را در سه‌ تا ۵ سال‌ آينده‌ داريد توضيح بدهيد.

 

توضیح کامل محصولات‌ يا خدمات‌

 توضيح‌ كاملي‌ از محصولات‌ خود از مرحلة‌ مواد خام‌ تا اقلام‌ نهايي‌ ارائه‌ كنيد. از چه‌ مواد خامي‌ استفاده‌ مي‌كنيد، قيمت‌ آنان چقدر است‌، عرضه‌كننده‌هاي‌ خود را معرفي‌ كنيد، آنان در كجا می باشند ، چرا آنان را انتخاب‌ كرده‌ايد؟ توضيحات‌ مربوط‌ به‌هزينه‌ و برگة‌ قيمت‌ها را ضميمه‌ كنيد. مي‌توانيد از يك‌ عرضه‌ كنندة‌ اصلي‌ نياز خود را تامين‌ كنيد ولی اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ديگر عرضه‌ كنندگان‌ را نيز ارائه‌ كنيد. ذكر كنيد چه راهكارهايي براي مواجهه با افزايش‌ ناگهاني‌ سفارش‌ها يا از دست‌ دادن‌ عرضه‌ كنندة‌ اصلي‌ انديشيده ايد.

از توجه و همراهی شما با مقاله آموزش تنظیم و عرضه طرح کسب و کار سپاسگزاریم. برای مشاهده متن کامل مقاله و همچنین اطلاعات بیشتر درمورد دانلود طرح توجیهی خدماتی به سایت طرح توجیهی مراجعه بفرمایید.

 

 

مطلب پیشنهادی

تولیدات مبلمان اداری آدینا در زمینه صندلی انتظار 

تولیدات مبلمان اداری آدینا در زمینه صندلی انتظار صندلیهای انتظار ، مبلمان اداری آدینا ، با تنوع …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *